Het Erasmus+ project I CO-COPE wil kennis creëren over hoe samenwerkingsprocessen transparanter en effectiever gemaakt kunnen worden om ervoor te zorgen dat ieders stem gehoord wordt, ook die van de leerlingen zelf.
Dit onderzoeksproject verwerft inzichten over de impact van teamteaching op leerlingen en leerkrachten waarbij we verder gaan dan percepties. Aansluitend ontwikkelen we verschillende valorisatieproducten zoals een lerend netwerk, een kennisplatform, een professionaliseringstraject en een white paper.
Het project ‘Onwijs Onderwijs’ verzoent inclusie en kwalitatief onderwijs in basisscholen. Maar welke impact heeft dit project? Kunnen leerlingen er voluit inclusief leren? Voelen hun leerkrachten zich bekwamer? Dat zoeken we uit in dit impactonderzoek.
Dit internationaal project gaat over impliciete en cognitieve vooroordelen (cognitive biases). Voor de bewustwording hiervan ontwikkelen we DBias-strategieën en direct inzetbaar materiaal voor onderwijs en daarbuiten.
Kleine Kinderen Grote Kansen is een Vlaanderenbreed netwerk van alle lerarenopleidingen kleuter- en lager onderwijs. Onze doelstelling? Samen naar meer sociale gelijkheid.
Tijdens de 3D-workflow zijn er heel wat conversies: van 3D-scan, modelleren en textuur aanbrengen, visualiseren van 3D in AR en VR tot printen in 3D in full colour. Dit onderzoek brengt het beheer van kleur en textuur doorheen deze stappen in kaart.
In praktijkgerichte proefcases in cocreatie met studenten, onderzoekers en het werkveld onderzoeken we hoe we verpakkingen kunnen ontwerpen die na gebruik niet zomaar als ‘afval’ worden weggeworpen.