Winterwijs

Interactieve workshops voor leerlingen laatste graad secundair onderwijs

Dompel je leerlingen laatste graad onder in meer dan 25 gratis interactieve workshops binnen de vijf expertisenetwerken van Arteveldehogeschool. Maak je keuze en laat je leerlingen proeven van heel diverse vakgebieden. Van STEM tot humane wetenschappen, van fake news herkennen tot 3D-printen of genderstereotypen doorbreken.

Winterwijs studenten

Voor wie, wanneer en waar?

Tijdens Winterwijs laat je je leerlingen kennismaken met diverse vakgebieden aan onze hogeschool, van STEM tot humane wetenschappen. Onze enthousiaste docent-onderzoekers dompelen hen onder in hun expertise over verschillende domeinen heen, verdeeld over diverse interactieve workshops!

Voor wie?

Voor leerkrachten en leerlingen uit alle studierichtingen van de laatste graad secundair onderwijs. Leerkrachten schrijven (een deel van) hun klas in voor één (of meerdere) workshop(s). Per klas(deel) vragen we wel dat er minstens één begeleidende leerkracht aanwezig is tijdens de workshop. Ook jullie steken iets op, beloofd!

Wanneer?

Van 20 tot en met 24 november 2023

Waar?

Je leest bij elke workshop op welke campus van Arteveldehogeschool we je klas verwelkomen en hoe je de campus bereikt.

een groepje studenten dat op een trap zit en samenwerkt

Info en inschrijven voor Winterwijs

Een workshop duurt een halve (9.30 - 11.30 u. of 13 - 15 u.)
of hele dag (9.30 - 15 u.).

• Inschrijven kan tot en met 10 november.
  • Je kan (een deel van) je klas inschrijven voor één of meerdere workshops binnen deze thema's:
    • Business en Management
    • Communicatie, Media en Design
    • Gezondheid en Zorg
    • Mens en Samenleving
    • Onderwijs
  • Na inschrijving ontvang je meteen een bevestigingsmail (check ook je spamfolder) en een week voor de workshop een herinneringsmail.
  • We verwachten je een kwartier voor aanvang van de workshop aan het onthaal van de vermelde campus. De docent komt je daar ophalen.
  • Overschrijdt je klas het beschikbare aantal plaatsen miniem? Schrijf in met het toegelaten aantal leerlingen en mail de workshoptitel met het extra aantal leerlingen naar winterwijs@arteveldehs.be. Zo kunnen we de docent inlichten.
  • Kan je er toch niet bij zijn? Annuleren kan via de link in je bevestigingsmail.
  • Winterwijs vindt plaats in de week voorafgaand aan Dag van de Wetenschap. Een ideale voorbereiding om je leerlingen te laten kennismaken met de wondere wereld van de wetenschap!

Proeven van hoger onderwijs

Tijdens de workshops proeven je leerlingen van de inhoud die onze hogeschool rijk is. Wil je hen ook laten proeven van de praktische kant hoger onderwijs? Of hen kennis laten maken met het leven als hogeschoolstudent? Schrijf dan je klas in voor een campusbezoek, een vakoverschrijdende workshop of nodig een expert van een studiedomein uit op jouw school!

Winterwijs thema's

Ontdek per interessegebied van Arteveldehogeschool de vele interactieve workshops.

Met bijkomende vragen kan je mailen naar bram.braet@arteveldehs.be.