Campus Stropkaai

Stropkaai 14, 9000 Gent

Op een steenworp van Campus Kantienberg en Leeuwstraat vind je campus Stropkaai, een gebouw met een industriële flair en een prachtig zicht op de Schelde. Met het zwembad Strop om de hoek, heb je een sportieve pauze binnen handbereik.

Campus Stropkaai Arteveldehogeschool

☎ 09 234 83 00

Voorzieningen

• 15 leslokalen
  • 14 werkplekken voor studenten
  • Docentenruimte (Werkplekken, pauzeruimte, vergaderzalen)
  • Pauzeruimte voor studenten
  • Parking voor medewerkers
  • Fietsenstalling (deels overdekt)

Bereikbaarheid

Met het openbaar vervoer

• Vanaf het Sint-Pietersstation: neem bus 19, 20, 34, 55, 56, 70, 71, 76, 77, 78, 348, 349, 562 737 of 738 tot aan de halte ‘Heuvelpoort’
  • Vanaf het Dampoortstation: neem bus 5a, 34, 70, 71, 76, 77, 78, 348, 349, 737 of 738 tot de halte ‘Heuvelpoort’.

Vanaf de halte 'Heuvelpoort' kan je verder wandelen via de Citadellaan naar Campus Stropkaai.

Te voet of met de fiets

• Vanaf het Sint-Pietersstation wandel je een kleine twintig minuten naar campus Stropkaai. Neem de Koningin Astridlaan en stap verder door het Citadelpark en de Hofbouwlaan richting Citadellaan. Op de Citadellaan sla je aan de brug rechts de Stropkaai in.
  • Een fietstocht naar de campus duurt ongeveer tien minuten en er is een overdekte fietsstalling voorzien.

Met de auto

• Wie met de wagen naar campus Stropkaai komt, kan zich parkeren in de Stropkaai of in de Citadellaan.
  • Hou rekening met het circulatieplan.
  • Sinds 1 januari 2020 bant Gent de meest vervuilende auto’s uit de binnenstad. Campus Stropkaai ligt niet in de nieuwe lage-emissiezone (LEZ). Benzinewagens vanaf euronorm 2 zijn nog toegelaten in die zone, diesels moeten aan de euronorm 5 voldoen. Meer info op www.lez2020.gent