Studentenhuis Bagattenhuis

Bagattenstraat 16, 9000 Gent

Bagattenhuis is rustig en centraal gelegen in de studentenbuurt en op wandel- of fietsafstand van de meeste campussen. Er zijn 52 kamers voor 57 bewoners. Dit is een van onze kleinere studentenhuizen: gezellige sfeer gegarandeerd! Met maximum 9 bewoners per gang, leer je elkaar snel kennen. Alle bewoners zijn student aan Arteveldehogeschool.

bagattenhuis-arteveldehogeschool

De kamers

Het gebouw heeft zeven verdiepingen (inclusief de benedenverdieping). De gemeenschappelijke keuken, eetplaats en leefruimte bevinden zich in de benedenverdieping. Op elke verdieping zijn er gemeenschappelijke toiletten, douches en een kitchenette.

Er is een overdekte fietsenstalling.

De kamers zijn gemeubeld en hebben een koelkast.

Beheer

Bagattenhuis wordt beheerd door de huisvestingsdienst van Arteveldehogeschool. De collega’s van de huisvestingsdienst en de bruggenbouwers werken samen aan een fijn verblijf op kot.

Type Huurprijs 2024-2025 (naakte huurprijs + vaste kosten)* Aantal kamers**
Eenpersoonskamer 13m² € 335 + 110 per maand 7
Eenpersoonskamer 14 – 15 m² € 355 + 110 per maand 15
Eenpersoonskamer 16 - 17m² € 390 + 110 per maand 17
Duokamer 26 m² € 265 + 110 per maand/per persoon 2

* Vaste kosten zijn een vast bedrag per persoon, per maand, en omvatten o.a. EGWI en poetskosten. Er is geen eindafrekening.

** Slechts een beperkt aantal van deze kamers komen elk jaar vrij.