Studentenhuis Sint Annahuis

Nieuwebosstraat 7-11, 9000 Gent

Het Sint Annahuis is een spiksplinternieuw duurzaam studentenhuis in de maak. Het is gelegen aan het Sint-Annaplein in centrum Gent. In minder dan veertig stappen bevind je je op de Campus Sint Annaplein. Het pand kan ook bereikt worden via de achterzijde, aan de pittoreske Jongenstragel aan de Schelde rivier.

Studentenhuis Sint Annahuis Arteveldehogeschool

Over het Sint Annahuis

Bij de renovatie van het pand hielden we volop rekening met duurzaamheid.

Het Sint Annahuis is volledig CO2 neutraal!

• Er is een warmtepomp aanwezig.
  • De toiletten zijn aangesloten op regenwaterrevervoirs.
  • Heel het gebouw wordt enkel verlicht met zuinige LED-lampen.

In het pand zijn leefkeukens en gedeelde badkamers aanwezig die het sociale aspect van het studentenleven wil bevorderen. Er wordt ook een tuin en fietsenstalling gedeeld met het gebouw ernaast.

Alle bewoners zijn student aan Arteveldehogeschool.

gedeelde tuin en fietsenstalling van het Sint Annahuis, studentenhuis van Arteveldehogeschool

De kamers

Het Sint Annahuis heeft 5 verdiepingen. Op elke verdieping vind je een gemeenschappelijke leefkeuken en badkamer.

Er is een ook een gedeelde tuin en fietsenstalling met het aangrenzend gebouw.

Alle kamers zijn gemeubeld met:

• Bedframe van 90x200 cm
  • Bureau (zonder stoel)
  • Kleerkast
  • Spiegel
  • Lavabo
Kamertype Aantal kamers
12-13m² 20

14-15m²

15-16m² met badkamer

18-21m² met badkamer

Studio van 21 m² 1
100 m² slaapkamerappartement

(voor 2 studenten)

* Vaste kosten zijn een vast bedrag per persoon, per maand, en omvatten onder andere EGWI en poetskosten. Er is geen eindafrekening.

Beheer

Het Sint Annahuis wordt beheerd door de huisvestingsdienst van Arteveldehogeschool.

De collega’s van de huisvestingsdienst en de bruggenbouwers werken samen aan een fijn verblijf op kot.