Business en Management

Artevelde Academy

Bedrijfsmanagement, marketing, financiën, boekhouden, logistiek en rechtspraktijk: het zijn allemaal domeinen waarin permanente en brede bijscholing nodig is. Werknemers, starters en kmo's kunnen rekenen op neutraal businessadvies door onze docent-experten. Met gericht praktijkonderzoek helpen we je aan een duurzaam economisch model. Onze studenten zijn zowel beschikbaar voor stages als projecten. In dit domein scherp je je kennis aan over alles wat reilt en zeilt binnen de dynamische en uitdagende wereld van het (internationale) bedrijfsleven en management.

Artevelde Academy - Business en Management

Levenslang leren

Na je graduaat, bachelor of master kan je een postgraduaat volgen om je kennis en vaardigheden uit te breiden. Na de opleiding ontvang je een getuigschrift of attest.

Artevelde Academy organiseert heel wat boeiende bijscholingen en studiedagen voor individuen, teams en organisaties. Dat kan gaan van korte inspirerende sessies tot meerdaagse trainingen.

Wil je een (tweede) diploma behalen? Of heb je een graduaat en wil je een bachelor in hetzelfde domein behalen? Bij Arteveldehogeschool vind je vast een traject dat bij jou en je levenssituatie past.

Twee professionals

Vorming op maat en in-company trainingen

Naast het open aanbod aan langlopende opleidingen en kortlopende bijscholingen, kan je bij Artevelde Academy ook terecht voor vorming op maat. Van jezelf én van je bedrijf of organisatie.

Zoek je een opleiding Duits, maar dan specifiek voor jouw bedrijf actief in de logistieke sector? Dat kan! Of een opleiding Changemanagement? Dan ben je bij ons aan het juiste adres.

Onderzoek en expertise

Onderzoek op maat

Ons praktijkonderzoek ondersteunt werknemers, starters en KMO’s in hun uitdagingen naar een duurzaam economisch model. Samen met partners gaan we op zoek naar inzichten en oplossingen, in de vorm van tools, methodes of prototypes.

Businessadvies

Je hebt een denkprobleem in je organisatie en wil graag een neutraal advies, dan kan je beroep doen op een expert-docent van Arteveldehogeschool.

Groep professionals

Stages

Heeft jouw organisatie stagemogelijkheden beschikbaar? Bezorg ons dan zeker jouw stageaanbod. Een stage is niet alleen een ideale springplank voor studenten naar een eerste werkervaring, maar is voor bedrijven vaak ook een bron voor het vinden van goede, nieuwe werknemers.

Studenten inschakelen kan voor projecten, maar vast en zeker ook voor stages. De stage is niet alleen een ideale springplank naar een eerste werkervaring, maar voor bedrijven vaak ook een bron voor het vinden van goede, nieuwe werknemers. Interesse om een student van ons (tijdelijk) aan boord te nemen? Contacteer ons dan gerust en vertel ons welk profiel je zoekt.

Algemene stages en specifieke, kortlopende participatiestages

We maken een onderscheid in algemene stages (voor laatstejaarsstudenten uit alle afstudeerrichtingen van de bacheloropleidingen) en in specifieke, kortlopende participatiestages voor Logistiek Management en Organisatie & Management (nieuwe benaming voor de bacheloropleiding Officemanagement). We kunnen echter niet garanderen dat er per definitie een stagiair op jouw aanbod ingaat. Onze studenten raadplegen de databank en zijn vrij te solliciteren op het aanbod dat hen het meeste aanspreekt.

Waarom een student aan boord nemen als stagiair?

Onze student komt proeven van het werkveld, en brengt de nieuwste inzichten vanuit de opleiding mee naar het werkveld. Hij of zij kan jou verfrissende inzichten geven en meewerken aan tal van projecten gedurende een langere periode (de algemene stages voor onze laatstejaarsstudenten duren 13 à 15 weken, voor Logistiek Management duurt de participatiestage 5 weken).

Helena Brusselle

Neem contact op

Helena Brusselle

Community Manager - Business en Management

Jouw idee of project laten uitwerken door onze studenten

Naast samenwerken in stages zijn er nog andere mogelijkheden om samen te werken met onze studenten. Businessplan nodig? Evenement te organiseren? Nieuw HR-project op stapel? Een businessidee dat je wil laten uitwerken? Waarom zou je deze opdracht niet toevertrouwen aan een of meerdere studenten als een begeleid project?

Wil je kennismaken met Artevelde Academy?

Het aanbod van Artevelde Academy verruimt jouw kennis en versterkt je in je huidige beroepspraktijk. Kies je voor een bijscholing, tweede bachelordiploma of postgraduaat? Blijf op de hoogte van onze infomomenten en andere activiteiten die je helpen bij het kiezen van jouw toekomstige opleiding.

Wil je graag in contact blijven met onze hogeschool?

Via onderzoeksprojecten, stages, bachelorproeven en andere samenwerkingen zorgen we voor een duurzame en nauwe relatie met het werkveld. Wil je graag dat we jou ook op de hoogte houden van onze werking en initiatieven?