Artevelde Academy

Artevelde Academy wil leerkrachten, directies en onderwijzend personeel zo goed mogelijk begeleiden in hun professionalisering. Of je nu in het kleuter-, lager of secundair onderwijs werkt of nog in de lerarenopleiding zit, bij ons vind je nascholing en vormingen op maat. Met Teacher Tapp en Waddist ontwikkelden onze docenten en experten ook al waardevolle instrumenten om na te gaan wat er leeft in het onderwijs. In dit domein vind je alle mogelijkheden om jouw kennis van een domein of vak professioneel en enthousiast te leren delen met anderen.

Onderwijs - Artevelde Academy

Levenslang leren

Na je graduaat, bachelor of master kan je een postgraduaat volgen om je kennis en vaardigheden uit te breiden. Na de opleiding ontvang je een getuigschrift of attest.

Artevelde Academy organiseert heel wat boeiende bijscholingen en studiedagen voor individuen, teams en organisaties. Dat kan gaan van korte inspirerende sessies tot meerdaagse trainingen.

Wil je een (tweede) diploma behalen? Of heb je een graduaat en wil je een bachelor in hetzelfde domein behalen? Bij Arteveldehogeschool vind je vast een traject dat bij jou en je levenssituatie past.

Vorming op maat en in-company trainingen

Professional in een auditorium tijdens een les

Op maat van jouw organisatie

Naast het open aanbod aan langlopende opleidingen en kortlopende bijscholingen, kan je bij Artevelde Academy ook terecht voor vorming op maat. Van jezelf én van je bedrijf of organisatie.

Onderzoek en expertise

De missie van het Onderzoekscentrum Onderwijs is het creëren van innovatieve, geïntegreerde en verbindende leerplekken waarbinnen iedereen kan excelleren in zijn/haar talenten aansluitend op de competenties voor de 21ste eeuw.

Teacher Tapp: wat denk jij als leraar?

Wat leeft er op scholen? Wat denken leraren, directies of ondersteunend personeel? Teacher Tapp wil hier antwoorden bieden door dagelijks drie meerkeuzevragen te stellen die aansluiten bij de dagelijkse onderwijspraktijk of actualiteit.

Waddist: geef een stem aan jongeren

Wat leeft bij jongeren, leerlingen en studenten? Via de Waddist-app kunnen jongeren van 12 tot en met 30 jaar elke dag delen wat ze denken, voelen en meemaken. Er wordt veel gesproken over jongeren, maar nog te weinig met hen. Waddist brengt daar verandering in.

Arteveldehogeschool Sportevents

Sport en gezondheidsaanbod voor scholen, organisaties en ondernemingen.

Stages

Studenten inschakelen kan voor projecten, maar vast en zeker ook voor stages. De stage is niet alleen een ideale springplank naar een eerste werkervaring, maar voor scholen en organisaties vaak ook een bron voor het vinden van goede, nieuwe werknemers.

SMART: het partnernetwerk voor stagescholen

'SMART' staat voor 'Samen Met ARTeveldehogeschool'. In dit nieuwe netwerk voor onze stagepartners ligt de focus meer dan ooit op samenwerken: we streven niet alleen naar een nauwe en langdurige samenwerking met onze stagescholen, we sporen studenten ook aan om de handen in elkaar te slaan en elkaar te helpen, te motiveren en te inspireren.

Wat zijn de voordelen voor een SMART-school?

Als SMART-school begeleid je een groep enthousiaste stagiairs. Je krijgt daarbij de hulp van een docent. Hij of zij is tweewekelijks een halve dag aanwezig, om de studenten en hun mentoren te ondersteunen.

Zo krijg je als school heel wat inspraak in de invulling van de stages en kunnen wij nog beter inspelen op je vragen en noden. Je krijgt ook toegang tot vorming voor je team, interessant onderwijsnieuws...

Ilse Ruys

Stageverantwoordelijke Leraar kleuteronderwijs

Contacteer via e-mail

Veerle Amelinckx

Stagecoördinator Leraar lager onderwijs

Contacteer via e-mail

Idee of project laten uitwerken door studenten

Er zijn verschillende mogelijkheden om samen te werken met studenten om jouw vraag of nood als organisatie te beantwoorden.

• Dit kan via het opzetten van een praktijkonderzoek (bv. binnen een stageopdracht
  • het ontwikkelen van een bepaalde tool (bv. binnen een bachelorproef)
  • ondersteuning bieden op de werkvloer (bv. via community service learning)
  • werkplekleren of via het koppelen van maatschappelijk engagement aan een leerervaring (bv. binnen een tutoringproject).

Alle samenwerkingsvormen met studenten gebeuren onder begeleiding van één of meerdere docenten.

We verkennen graag met jou de vraag en mogelijkheden. Voor iedere samenwerking met studenten wordt tussen jouw organisatie en Arteveldehogeschool een overeenkomst afgesloten waarin de contouren van de opdracht duidelijk omschreven worden.

3ID Labs

3ID-LABS traint studenten in een open leeromgeving door hen oplossingen op maat te laten ontwikkelen voor authentieke, complexe vraagtukken (de zogenaamde ‘real life-wicked issues’). De internationale en interdisciplinaire 3ID LABS-teams worden samengesteld met studenten van de Arteveldehogeschool, inkomende Erasmusstudenten en (startende) professionals. Heeft jouw organisatie of bedrijf een uitdaging op vlak van duurzaamheid, armoede of sociale inclusie? Nood aan een frisse blik van onze studenten? Dan is 3ID Labs een goede keuze.

Wil je kennis maken met Artevelde Academy?

Het aanbod van Artevelde Academy verruimt jouw kennis en versterkt je in je huidige beroepspraktijk. Kies je voor een bijscholing, tweede bachelordiploma of postgraduaat? Blijf op de hoogte van onze infomomenten en andere activiteiten die je helpen bij het kiezen van jouw toekomstige opleiding.

Wil je graag in contact blijven met onze hogeschool?

Via onderzoeksprojecten, stages, bachelorproeven en andere samenwerkingen zorgen we voor een duurzame en nauwe relatie met het werkveld. Wil je graag dat we jou ook op de hoogte houden van onze werking en initiatieven?