5 digitale marketeers om te volgen voor de laatste trends

Communicatie, Media en Design

In de snel veranderende wereld van digitale marketing is bijblijven essentieel. Daarom hebben we, vanuit ons eigen postgraduaat Digital Marketing Communication, deze blog samengesteld. Onze studenten vragen ons vaak hoe ze hun kennis fris kunnen houden na hun studie. Het volgen van toonaangevende experts is een van de beste manieren om dat te doen. We hebben onze docenten even aangesproken en dit zijn 5 experten die zij zelf volgen en absolute aanraders vinden. 

marketing-communicatiesupport-arteveldehogeschool

SEO-expert: Lily Ray

Lily Ray is de Vice President van SEO Strategy and Research bij Amsive in New York City. Met meer dan 14 jaar ervaring in SEO, leidt ze een team van meer dan 35 SEO-specialisten. Lily is een expert op het gebied van Google's algoritme-updates en E-E-A-T, en ze is ook actief als DJ en drummer. Haar carrière in SEO begon tijdens haar studie aan de NYU, waar ze haar veelzijdige vaardigheden combineerde tot een passie voor zoekmachineoptimalisatie. 

Wij volgen Lily Ray voor haar unieke SEO-aanpak waarbij ze technische, creatieve, schrijf- en marketingvaardigheden samenvoegt zoals maar weinig anderen dat kunnen, waardoor ze diepgaande en veelzijdige strategieën levert. 

Screenshot van Lily Ray

Web Analytics: Julius Fedorovicius

Julius Fedorovicius is de oprichter van Analytics Mania, een platform dat zich toelegt op het onderwijzen van Google Tag Manager en Google Analytics. Met een sterke achtergrond in data-analyse, helpt Julius marketeers en data-enthousiasten complexe tracking setups te vereenvoudigen en de kracht van data te benutten om strategische beslissingen te nemen. 

Wij volgen Julius voor zijn praktische tutorials over Google Tag Manager en Analytics. Je vindt zijn tutorials in tekst op zijn blog, maar ook in videovorm op YouTube terug. Met alle veranderingen in het analytics landschap, is het fijn om op zijn LinkedIn snel updates te krijgen. 

Screenshot van de LinkedIn van Julius Fedorovicius

CRO: Daniel Chabert

Daniel Chabert, een expert in Conversion Rate Optimization (CRO) en een doorgewinterde online ondernemer, is de CEO en oprichter van PurpleFire. Dit bureau richt zich op het schalen van e-commerceklanten door gebruik te maken van AI-technologieën, naast het ontwikkelen van web en software, inclusief mobiele applicaties, NFT's en blockchain. Met meer dan een decennium ervaring heeft Daniel meerdere bedrijven in de e-commerce sector succesvol opgebouwd en verkocht. 

Wij volgen Daniel voor zijn inzichten over hoe psychologie en data samenkomen om de conversieprestaties te boosten. Ook zijn case studies die echte resultaten laten zien vinden we een meerwaarde. 

Screenshot van de LinkedIn van Daniel Chabert

Digitale Strategie: Robert Cialdini

Dr. Robert Cialdini moeten we jullie waarschijnlijk niet introduceren, hij is een wereldberoemde psycholoog en auteur, bekend van zijn boek "Influence". Zijn werk in digitale marketingstrategie richt zich op de principes van overtuiging, de 7 principes van Cialdini, die in elke marketing richting onderwezen worden. Maar velen weten niet dat je Dr. Robert Cialdini ook online kan volgen. Zijn laatste onderzoeken en inzichten naast de 7 principes zijn minstens even waardevol. 

We volgen Dr. Robert Cialdini omdat zijn onderzoek ons enerzijds de 7 principes gebracht hebben die we bijna dagelijks op websites tegenkomen. Maar ook omdat hij nog steeds onderzoek uitbrengt en tips plaatst die zijn principes bijsturen of verduidelijken. Zijn werk blijft evolueren. 

Screenshot van de LinkedIn van Dr. Robert Cialdini

Gerelateerde opleidingen