Focus "mentor to be"

professionele ontwikkeling
HR en Leiderschap
Coaching en Begeleiding

Mentoren zijn overal in elke sector, het kan een grote succesfactor zijn om iemand in opleiding te laten schitteren!

Verdiepingsmodule: mentoring en coaching (2023-2024)

Opleiding ‘Mentor to be’, een goed idee als je de mentorskills wil aanscherpen.

In het ESF project: Duurzame tewerkingstelling in de Gentse kinderopvang’ werd aan die vaardigheden van de mentor gewerkt. Professionals in de kinderopvang die het mentorschap opnamen kregen een korte opleiding waarbij de coachingsvaardigheden werden aangescherpt. Samen met andere kinderbegeleiders werd er ingeoefend hoe je feedback kan geven en ontvangen, wat belangstelling tonen is, hoe je iemand oprecht kan waarderen en op welke manier je doelgericht aan de slag kan gaan.

De opleiding zorgde voor ruimte om te oefenen, uit te wisselen en nieuwe input te verzamelen, nieuwe frisse zuurstof om in te zetten volgens de mentoren! Het heeft geloond in het ondersteunen van mensen die soms een zware rugzak meedragen of meer flexibiliteit nodig hebben om aan werkplekleren te doen. Anderen laten groeien en een vak aanleren, dat is toch een prachtige (en niet te onderschatten) taak?!

Wil je onze mentoropleiding in je eigen organisatie organiseren?