Voor het eerst in Gent: de Levenslang Leren Beurs

In Flanders Expo vindt op donderdag 28 maart de eerste Levenslang Leren Beurs plaats. Van 12 tot 20 uur kan iedereen die graag een opleiding wil volgen er terecht voor info en advies. Ook afgestudeerden met al enkele jaren professionele ervaring zijn meer dan welkom. De beurs vormt zo een uitbreiding op de bestaande Afstudeerbeurs, die jaarlijks georganiseerd wordt door de Associatie Universiteit Gent. Het doel? Levenslang leren zo toegankelijk en aantrekkelijk mogelijk maken.

Levenslang Leren Beurs

De nood aan meer levenslang leren in onze samenleving is urgent. Welke job je ook doet, steeds blijven bijleren is voor iedereen een must om kennis en vaardigheden actueel te houden. Daarom zetten Arteveldehogeschool, Howest, HOGENT en Universiteit Gent alle zeilen bij.

Of je nu student, werknemer, werkzoekende of ondernemer bent: op de Levenslang Leren Beurs vind je al je mogelijkheden samen onder één dak. De hogeronderwijsinstellingen van de Associatie Universiteit Gent presenteren er hun volledige aanbod, van postgraduaten, micro credentials, bij- en nascholingen tot graduaats-, bachelor- en masteropleidingen en schakelprogramma's.

Met een fysieke ontmoetingsplaats willen de partners zo veel mogelijk drempels wegnemen. Of je nu vanuit een persoonlijke of professionele motivatie start: iedereen is welkom. Je stelt er al je vragen en er zijn tal van interessedomeinen vertegenwoordigd.

Twee infosessies

Tijdens de beurs vinden ook twee infosessies plaats. Zo is er de keynote Competenties van vandaag ook nog bruikbaar morgen? van Jeroen Fransen van Agoria. Daarnaast getuigen alumni van de hogeronderwijsinstellingen over hun opleidingen om levenslang te leren.

De Afstudeerbeurs is een overkoepelend event dat jaarlijks verschillende concepten onder één dak brengt. Zo vind je er ook de Interuniversitaire Job Market for Young Researchers en de jobbeurs met meer dan 200 bedrijven en organisaties voor afstuderende studenten.

Levenslang Leren Beurs Associatie Universiteit Gent Arteveldehogeschool Flanders Expo