De ‘NEST Innovation Alliance’ gaat aan de slag met een nieuwe vorm van een sociaal innovatief ecosysteem. Het fungeert als een duurzame vorm voor maatschappelijke transities en meer capaciteit in kenniscreatie op weg naar een gezond leven. Ons doel is om lokale gemeenschappen in staat te stellen zich te ontwikkelen door middel van sociale innovatie voor een gezonde samenleving.
In tijden waarin het niet altijd evident is om medewerkers te vinden of te houden, is het cruciaal dat de werkgever en werknemer dezelfde taal spreken. Het onderzoeksproject Tinddex wil beide partijen dichter bij elkaar brengen.
Academische Werkplaats Ouderenzorg, Tandem (UZ Gent) en Arteveldehogeschool werken de randvoorwaarden en componenten uit van een zorgmodel voor werkplekleren in woonzorgcentra.
Om verschillende vraagstukken met betrekking tot duale leertrajecten als volwaardige leerweg te beantwoorden organiseren we een proeftuin binnen het graduaat 'Informatiebeheer: Bibliotheek en Archief'.
Bij duaal leren vergaren studenten nieuwe kennis en competenties op de werkvloer. Arteveldehogeschool, Syntra Midden-Vlaanderen en Liberform brengen duaal leren naar professionele bacheloropleidingen.
We sensibiliseren de Vlaamse techsector omtrent het gebrek aan inclusie en diversiteit en we bundelen tools om een diverser en inclusiever beleid te ontwikkelen.
In welke mate en onder welke condities kan duaal leren en dan meer specifiek het kwalificerend werkplekleren bij werkende volwassenen leiden tot een verhoogde participatie aan levenslang leren?
We ontwikkelen een begeleidingstraject op maat van Vlaamse bedrijven waarin digitale transformatie en waarderend mensgericht ondernemen centraal staan.