We verkennen in dit project de noden in het werkveld van welzijn en geestelijke gezondheidszorg omtrent AI. Samen met hen willen we de toegankelijkheid, kwaliteit en efficiëntie van hulp- en dienstverlening op een veilige manier naar een hoger niveau tillen met behulp van artificiële intelligentie (AI).
Hoe kunnen ervaringsdeskundigen in het secundair onderwijs worden ingezet om vooroordelen ivm psychische kwetsbaarheid weg te werken en het vertrouwen te vergroten?
Samen met 8 partnerorganisaties uit België, Noord-Ierland, Noorwegen en Spanje bevorderen we de participatie van jonge kinderen van 12 jaar en jonger in de jeugdhulp.
In samenwerking met Stad Gent buigen wij ons samen met de actoren over de samenwerking tussen jeugdwelzijnswerk, jeugdhulpverlening en onderwijs (brugfiguren, leerlingenbegeleiding, ...) bij kwetsbare jongeren tussen 15 en 25 jaar.
Kmo's weten vaak niet waar beginnen bij digitale transformatie. We ontwerpen daarom een begeleidingstraject met aandacht voor mensen en data dat kmo's ondersteunt bij hun digitalisering.
Wat zijn de ervaringen van jongeren (12-25 jaar), ouders of opvoedingsverantwoordelijken en hulpverleners over de huidige manier van werken van het recht op dossier in de integrale jeugdhulp?