We verkennen in dit project de noden in het werkveld van welzijn en geestelijke gezondheidszorg omtrent AI. Samen met hen willen we de toegankelijkheid, kwaliteit en efficiëntie van hulp- en dienstverlening op een veilige manier naar een hoger niveau tillen met behulp van artificiële intelligentie (AI).
In dit tweejarige traject bouwen we met basisscholen aan taalkrachtig onderwijs, effectieve taaltrajecten voor leerlingen met nood aan extra taalsteun en een gedragen taalbeleid.
Het Europees Taalportfolio (ELP) is een succesvol voorbeeld van (taal)onderwijs dat over grenzen heen op elkaar is afgestemd. Het zorgt voor meer mobiliteit tijdens de schoolcarrière, meer zichtbaarheid van meertaligheid in Europe en het bevordert sociale samenhang. We zien nog heel wat kansen in een digitale uitwerking van het ELP.
Kmo's weten vaak niet waar beginnen bij digitale transformatie. We ontwerpen daarom een begeleidingstraject met aandacht voor mensen en data dat kmo's ondersteunt bij hun digitalisering.