Let op: voor deze bachelor-na-bacheloropleiding start het academiejaar 2024-2025 uitzonderlijk op 16 september.

Iets voor jou?

• Je wil meewerken aan de uitdagingen en kansen van een steeds ouder wordende samenleving.
  • Je bent niet alleen een betrokken zorgverlener, vormingswerker of beleidsmedewerkers, maar ook een vernieuwer.
  • Je wil je graag verdiepen in ouderenzorg.
  • Je hebt een positieve kijk op gezonde en actieve veroudering.
  • Je wil je steentje bijdragen aan een betere levenskwaliteit voor oudere volwassenen.
  • Je wil een spilfiguur zijn tussen verschillende disciplines in de gezondheidszorg.
  • Je wil praktijkgericht op zoek naar oplossingen voor actuele problemen.

Infodag 29 juni

Vragen stellen aan docenten? Volg een online infosessie op zaterdag 29 juni en ontdek de opleiding die écht bij jou past.

Brochure aanvragen?

Selecteer het academiejaar:

Alles over de opleiding Toegepaste Gerontologie

Ik werk zo graag met ouderen om wel duizenden redenen! De warme band die je met hen ontwikkelt, de dankbaarheid en liefde die je van hen krijgt, de gezellige babbels … Ouderen bezitten een levenswijsheid die wij als 'jongere' generatie goed kunnen gebruiken. Tegelijk helpen wij hen vanuit onze expertise verder op weg. De andere zorgprofessionals met wie ik samenwerk vinden preventie heel
belangrijk maar komen er gewoonweg niet aan toe. Ze zijn blij dat ik als gerontologisch consulent wel tijd kan maken voor een goede controle en preventie.
Oudstudent
Betekenisvol wonen en leven: Als team de wens van de oudere implementeren

Trajecten op maat