Alles over deze bijscholing

Inhoud

Blended leren gaat over het doordacht gebruik van een mix van leertheorieën, methoden en technologieën om het leren in een bepaalde context te optimaliseren.

Blended leren ontwerpen kan op verschillende manieren. Van online voorbereiding tot face-to-face verdieping, of van face-to-face instructies tot online oefenen, etc.

Er zijn heel wat varianten mogelijk, de kracht zit in de bewuste keuze en het sterkste van de twee te combineren.

Tijdens deze (reeks van) workshops ga je praktisch en evidence-informed aan de slag om blended leren te integreren in je onderwijspraktijk.

Doelgroep

Leerkrachten lager, secundair en hoger onderwijs, pedagogisch ICT coördinatoren, graadcoördinatoren en pedagogisch begeleiders.

Lesgevers

• Bram Bruggeman: Promovendus aan de VUB en werkzaam als lerarenopleider aan Arteveldehogeschool. Hij heeft een achtergrond als leraar secundair, lerarenopleider en pedagogisch begeleider onderwijsinnovatie. Zijn onderzoeksinteresses liggen bij onderwijsinnovatie in het secundair en hoger onderwijs, meer bepaald online en blended learning vanuit het perspectief van de leraar.
  • Maaike Ysebaert: Leraar en pedagoog van opleiding. Zij werkt naast haar job als lerarenopleider bij Arteveldehogeschool ook als instructional designer en online leerkracht bij D-Teach. Daar geeft ze online les aan expat kinderen over de hele wereld en maakt zij e-learning objecten. Daarnaast is Maaike ook bezig met twee onderzoeken vanuit de Arteveldehogeschool rond mediawijsheid en hoe dit in het onderwijs aan bod komt.

Wanneer?

De vorming wordt op maat voor u ingericht. Neem contact op om praktische afspraken te maken.

Waar?

De vorming kan zowel bij ons als bij u worden georganiseerd.

Kostprijs?

De kostprijs wordt in onderling overleg op basis van de noden en wensen vastgelegd.

Vragen?

Wil je kennis maken met Artevelde Academy?

Het aanbod van Artevelde Academy verruimt jouw kennis en versterkt je in je huidige beroepspraktijk. Kies je voor een bijscholing, tweede bachelordiploma of postgraduaat? Blijf op de hoogte van onze infomomenten en andere activiteiten die je helpen bij het kiezen van jouw toekomstige opleiding.

Wil je graag in contact blijven met onze hogeschool?

Via onderzoeksprojecten, stages, bachelorproeven en andere samenwerkingen zorgen we voor een duurzame en nauwe relatie met het werkveld. Wil je graag dat we jou ook op de hoogte houden van onze werking en initiatieven?