Alles over deze bijscholing

Inhoud

We geven een antwoord op volgende vragen vanuit de fysiologische visie: Welke kenmerken hebben preterme foetale harttonen in vergelijking met de harttonen van een aterme foetus? Is het beluisteren van foetale harttonen tijdens een zwangerschapsconsult zinvol? Wat zeggen de richtlijnen? Welke educatie geef je? Wat adviseer je als een vrouw je belt dat ze minder leven voelt? Welke voorwaarden moeten aanwezig zijn voor IA? Op welke manier voer je IA veilig uit? Wat documenteer je minimum in het dossier over het foetaal welzijn? Wanneer moet je overgaan tot continue monitoring met CTG?

Programma

De interactieve workshop duurt 3u. Dit kan online of live met je groep. De beknopte lezing duurt 1u

Doelgroep

Vroedvrouwen, huisartsen, obstetrieverpleegkundigen

Lesgevers

• Griet Wuyts, docent Arteveldehogeschool en werkzaam als vroedvrouw op de verloskamer en materniteit AZ Maria Middelares Gent. Al jaren verdiept ze zich in het beoordelen van foetale harttonen en is vanuit de praktijk vertrouwd met de nieuwe fysiologische visie op de interpretatie van CTG/STAN. Haar motto is ‘Wat zegt déze foetus me en welk optimaal verloskundig beleid voer ik’

Wanneer?

De vorming wordt op maat ingericht. Neem contact op om praktische afspraken te maken.

Waar?

In overleg te bepalen.

Kostprijs?

Per offerte.

Wil je kennis maken met Artevelde Academy?

Het aanbod van Artevelde Academy verruimt jouw kennis en versterkt je in je huidige beroepspraktijk. Kies je voor een bijscholing, tweede bachelordiploma of postgraduaat? Blijf op de hoogte van onze infomomenten en andere activiteiten die je helpen bij het kiezen van jouw toekomstige opleiding.

Wil je graag in contact blijven met onze hogeschool?

Via onderzoeksprojecten, stages, bachelorproeven en andere samenwerkingen zorgen we voor een duurzame en nauwe relatie met het werkveld. Wil je graag dat we jou ook op de hoogte houden van onze werking en initiatieven?