De opleiding start voor het eerst in februari 2024 (academiejaar 2023-2024) met gespreid traject van 2,5 jaar voor studenten die overschakelen uit een andere opleiding. Vanaf september 2024 (academiejaar 2024-2025) start het normale traject van 2 jaar.

Iets voor jou?

• Je houdt van mooi en slim vormgegeven digitale producten en media.
  • Je hebt een gezonde interesse in digitale technologie en een beetje code schrikt je niet af.
  • Je leest vlot Engels. De lessen zijn in het Nederlands, maar software en documentatie zijn vaak in het Engels.
  • Je hebt zojuist jouw secundair afgerond of hebt al enkele jaren werkervaring op zak.
  • Je wil flitsende en gebruiksvriendelijke digitale producten (bijv. websites en mobiele apps) van nul leren vormgeven en ontwerpen.
  • Je wil vooral doen. Theorie moet voor jou meteen omgezet kunnen worden naar de praktijk.
  • Je hebt nog geen specifieke voorkennis, maar wel enorm veel goesting.

Infodag 29 juni

Vragen stellen aan docenten en studenten? Een rondleiding volgen of een cursus inkijken? Kom naar de infodag op zaterdag 29 juni en ontdek of de opleiding écht bij jou past.

Brochure aanvragen?

Selecteer het academiejaar:

Alles over de opleiding Digitale Vormgeving

Trajecten op maat

De opleiding biedt enkele trajecten op maat. We geven hier een overzicht van de mogelijkheden:

We zijn er rotsvast van overtuigd dat deze nieuwe graduaatsopleiding uniek en grensverleggend is. Want nooit eerder hebben twee hogescholen – verbonden door hun gedeelde passie voor vormgeving – elk vanuit hun eigen visie en hun stevige reputatie samen een nieuwe opleiding met een eigen karakter ontworpen en opgestart. Zo wordt het een opleiding waar je als student van twee aparte culturen kan proeven en ontdekken welk luik jou het best ligt.
Olivier Parent
Curriculumverantwoordelijke
programmeren-arteveldehogeschool

Vragen over één van deze onderwerpen? Kies het onderwerp en stel ze!