In één webapplicatie worden alle duurzame restaurants, kledingwinkels, transport, recyclagetips, sportmogelijkheden enz. voortaan gebundeld zodat de gebruikers dit gemakkelijk terugvinden. Op deze manier stimuleren we studenten en toeristen om een klimaatvriendelijk, plantaardig, zero waste en circulair Gent te ontdekken. Bovendien kun je beloningen verdienen bij verschillende lokale handelaars via een spaarkaartsysteem.

De Green Guide is een cocreatief project:

• LUCA school of Arts creëerde de grafische vormgeving
  • de studenten Bedrijfsmanagement van Arteveldehogeschool en HOGENT ontwikkelden een businessplan
  • de Universiteit Gent zet een Green Office student in om het project inhoudelijk te coördineren
  • Stad Gent Dienst Toerisme levert content aan
  • HOGENT tekende het creatieve marketingplan uit en nam de copywriting voor haar rekening
  • de studenten van het Graduaat Programmeren van Arteveldehogeschool ontwikkelen de feitelijke webapp
  • een studente Communicatiemanagement van Arteveldehogeschool maakte het communicatieplan
  • Odisee en KULeuven-Gent werkten samen met de Makers van Arteveldehogeschool om campagnebeelden te maken.

Contacteer de onderzoeker

Samenwerken met ons?

We helpen je graag met het formuleren van je onderzoeksvraag en -aanpak.