Dit traject is gebaseerd op de resultaten van het VALIES-project, dat een samenwerking is tussen de Universiteit Antwerpen, de Katholieke Universiteit Leuven, de Arteveldehogeschool, Katholiek Onderwijs Vlaanderen en Provinciaal Onderwijs Vlaanderen. VALIES wordt financieel mogelijk gemaakt door het Fonds voor Wetenschappelijk onderzoek, onder overeenkomst S010317N.

Alles over deze bijscholing

Inhoud

Algemeen: onderstaande sessies duren telkens 2u en kunnen zowel apart als in traject gevolgd worden. Wanneer je het traject volgt, heb je de mogelijkheid verworven inzichten uit te voeren en is er ruimte voor intervisie en begeleiding in de daarop volgende sessie.

• Sessie 1: EDO kennismaking: hoe aan de slag met actiecompetenties en hoe inzetten op EDO via projectwerking? Aan de slag met een EDO- prikkel in de school.
  • Sessie 2: EDO – project: ontwikkelen, uitwisselen en uitvoeren. Hoe doe je dat?
  • Sessie 3: Een EDO - effectieve school: wat maakt dat je op school kan inzetten op een EDO - project?
  • Sessie 4: EDO in de eigen praktijk: lessons learned, leren van elkaar, EDO implementeren in de school

Doelgroep

Basis - en secundair onderwijs. Zowel leerkrachten, als beleidsondersteuners, als teams.

Wanneer?

De vorming wordt op maat voor u ingericht. Neem contact op om praktische afspraken te maken.

Waar?

De vorming kan zowel bij ons als bij u worden georganiseerd.

Kostprijs?

De kostprijs wordt in onderling overleg op basis van de noden en wensen vastgelegd.