Alles over deze bijscholing

Ondernemerschap kunnen we enkel maar toejuichen, daarom ondersteunt Arteveldehogeschool (toekomstige) student-ondernemers naar fulltime ondernemerschap met dit dagprogramma. Start-up School geeft studenten de kans om hun ondernemersskills verder uit te bouwen met relevante bachelorvakken en hun idee of onderneming verder vorm te geven.

Wat houdt dit concreet in?

Tijdens het programma krijg je de ruimte om halftijds te studeren en halftijds te ondernemen. Het is een dagprogramma waarbij je aansluit bij gewone bachelorvakken. Het voorgestelde basisprogramma bestaat uit 30 studiepunten en loopt een volledig academiejaar. Je hebt ook een mogelijkheid om zelf een pakket samen te stellen op basis van jouw noden. Hierdoor heb je ruimte om je onderneming naar een hoger niveau te brengen en blijf je het statuut van student-zelfstandige behouden (indien je minstens 27 studiepunten opneemt). Start-up School verloopt via een creditcontract waarbij je vak per vak kan inschrijven.

Dit programma is perfect om te volgen na je bachelor of postgraduaat om zo je skillset te verruimen. Je kan ook gemakkelijk instromen wanneer je jouw bachelor of postgraduaat afrondt in februari of wanneer je nog één (of meerdere) vakken moet opnemen alvorens je kan afstuderen.

Het basisprogramma bestaat uit bachelorvakken die je ondernemersskills naar een volgend niveau brengen. We stellen de volgende vakken voor als keuze.

Klik door op de titel om de ECTS-fiche te bekijken:

Eerst organiseren we met een intakegesprek bij de coördinator van Start-up School, Margot Vanden Bossche. Tijdens dit gesprek bespreken we jouw noden en opties, waarbij we bekijken of het basisprogramma bij je past of we iets op maat samenstellen, afhankelijk van je achtergrond en kennis. Binnen Start-up School is het dus ook mogelijk om één vak op te nemen, mee te stappen voor één semester of je zelfs voor twee jaar in te schrijven. Elke situatie is anders, daarom werken we op maat.

Dit programma is dus ideaal voor student-ondernemers die nog niet klaar zijn om de stap te nemen naar fulltime ondernemerschap en de overgang vlot willen laten verlopen.

Verder maak je gebruik van gratis coaching bij Idea Factory en krijg je een plek in onze co-working space (A.04.08) op Campus Stropkaai. We organiseren ook netwerkmomenten en dompelen je onder in de ondernemerswereld.

Heb je nog geen onderneming? Maar wel een vaag idee? Dan ben je ook bij Start-up School aan het juiste adres! Voor deze navorming maakt het niet uit welke achtergrondopleiding je hebt, iedereen is welkom!

Heb je goesting gekregen om te starten aan de Start-up School? En heb je al een diploma op zak? Maak een afspraak met Margot, coördinator van Start-up School, en bekijk wat jouw mogelijkheden zijn om studeren en ondernemen te combineren.

Keuzestress?

Heb je nood aan een avondprogramma dat specifiek is gericht op ondernemende starters, dan kies je beter voor het postgraduaat Ondernemen met Impact. Wil je graag een extra diploma halen en bijleren over ondernemende skills? Dan kan het verkort traject KMO-management iets voor jou zijn.

Weet je niet goed waar te beginnen? Neem contact op met Margot Vanden Bossche en plan een kort ondernemend oriëntatiegesprek in.

Wil je kennis maken met Artevelde Academy?

Het aanbod van Artevelde Academy verruimt jouw kennis en versterkt je in je huidige beroepspraktijk. Kies je voor een bijscholing, tweede bachelordiploma of postgraduaat? Blijf op de hoogte van onze infomomenten en andere activiteiten die je helpen bij het kiezen van jouw toekomstige opleiding.

Wil je graag in contact blijven met onze hogeschool?

Via onderzoeksprojecten, stages, bachelorproeven en andere samenwerkingen zorgen we voor een duurzame en nauwe relatie met het werkveld. Wil je graag dat we jou ook op de hoogte houden van onze werking en initiatieven?