Sociaal Werk Academie

Expertisecentrum

Sterk sociaal werk is gebaseerd op expertise en identiteit. Via de Sociaal Werk Academie levert het opleidingsteam van de Bachelor in Sociaal Werk een bijdrage aan die fundamenten. Dat resulteert in een ruim aanbod bijscholingen, studiedagen, postgraduaten en onderzoek.

Over ons

De Sociaal Werk Academie biedt bijscholingen, opleidingen, studiedagen, lezingen en debatten die altijd relevante thema's voor sociaal werkers aansnijden.

We laten onze docenten en studenten aan het woord en aan het werk en nodigen ook experten uit binnen- en buitenland uit. We delen expertise, trainen vaardigheden en gaan in dialoog. Sociaal werkers, onderzoekers, verantwoordelijken, beleidsmedewerkers, opleiders en studenten zijn van harte welkom.

De Sociaal Werk Academie is het resultaat van de samenwerking tussen een team gedreven medewerkers van de opleiding Sociaal Werk en onze diverse partners. Stuk voor stuk willen deze mensen hun expertise delen en samen expertise verwerven, steeds gericht op kwaliteitsvol sociaal werk.

sociaal-werk-arteveldehogeschool

Ons aanbod

Postgraduaten en bijscholingen

In het domein mens en samenleving bieden we enkele langdurige en korte opleidingen aan in de vorm van postgraduaten en bijscholingen.

Postgraduaten
Bijscholingen

Bekijk ze in het opleidingsaanbod.

Vormingen op maat

Een bijscholing voor je team? Op locatie of in jouw organisatie? We komen graag langs en stemmen het aanbod af op uw vraag.

Enkele voorbeelden:

• Trainingen Inspirerend Coachen voor AZ Maria Middelares, Klimop, Pleegzorg, Revalidatiecentrum Het Veer, VCLB.
  • Basiscursussen Palliatieve Zorg voor Netwerk Levenseinde en Netwerk Palliatieve Zorg Gent-Eeklo.
  • Vorming Succesvol Samenwerken tussen organisaties voor teams of netwerken.

Intervisie

Samen werkervaringen onder de loep nemen? We wisselen op een gestructureerde manier ervaringen uit en reflecteren hierover. We komen ter plaatse voor intervisie met je team of organiseren intervisies voor begeleiders, coaches en consulenten.

Onderzoek en ontwikkeling

Heeft je organisatie een prangende vraag of wil je iets nieuws ontwikkelen? Wil je, samen met een sterke hogeschool, je methodiek verbeteren, gebaseerd op onderzoek en gericht op maximale impact? Dan kunnen we zeker samenwerken!

Begeleiding en advies

Onderzoeksresultaten en expertise vertalen we naar concrete ondersteuning van organisaties.

Materialencentrum

Over expertisecentrum Sociaal Werk Academie