Het functioneel trainingsprogramma ACTIVE-AGE @ traint ouderen in hun eigen thuisomgeving op alle aspecten die een verhoogde kwetsbaarheid in de hand werken.
Op basis van inzichten uit de positieve psychologie ontwikkelen we een programma om het welbevinden van studenten te verhogen zodat ze hun potentieel ten volle kunnen realiseren.
Over welke competenties beschikken (student)leraren om taalstimulerende interactie te realiseren? Wat zijn de effecten van een blended professionaliseringsinitiatief hierop?
Met het Erasmus+ project Decide ontwikkelen we effectieve strategieën voor aandacht voor onbewuste vooroordelen, zowel gericht op onderwijs als op alle andere (beroeps)contexten waarin onbevooroordeelde besluitvorming van cruciaal belang is.
Het Erasmus+ project I CO-COPE wil kennis creëren over hoe samenwerkingsprocessen transparanter en effectiever gemaakt kunnen worden om ervoor te zorgen dat ieders stem gehoord wordt, ook die van de leerlingen zelf.
Dit onderzoeksproject verwerft inzichten over de impact van teamteaching op leerlingen en leerkrachten waarbij we verder gaan dan percepties. Aansluitend ontwikkelen we verschillende valorisatieproducten zoals een lerend netwerk, een kennisplatform, een professionaliseringstraject en een white paper.
In cocreatie met een aantal secundaire pilootscholen ontwikkelt het consortium een begeleidingstraject dat de digitale competenties, met inbegrip van mediawijsheid en cybersecurity, van leerkrachten naar een hoger niveau tilt. Het einddoel is het verhogen van de digitale vaardigheden van leerlingen.
Ontdek de boeiende wereld van zij-instromers in het basisonderwijs in dit PWO-project! We verkennen en verbeteren de ondersteuning voor leraren zij-instromers en richten ons op hun specifieke behoeften tijdens aanvangsbegeleiding.
STEMbasisNET fungeerde als een Community of Practice & Development (CoP&D) om STEM op een duurzame en doordachte manier te integreren in het onderwijsverhaal.