Om tegemoet te komen aan de wijzigende zorgnood is er innovatieve samenwerking nodig. Door de stijgende complexiteit van zorg worden zowel de individuele zorgprofessionals als het team uitgedaagd om zorg te blijven invullen zoals ze zelf willen en passend bij hun eigen visie.
Het Erasmus+ project I CO-COPE wil kennis creëren over hoe samenwerkingsprocessen transparanter en effectiever gemaakt kunnen worden om ervoor te zorgen dat ieders stem gehoord wordt, ook die van de leerlingen zelf.
In dit project leggen we de basis voor de ontwikkeling van een AI-tool voor taalanalyse bij kinderen. Deze tool maakt een automatische en letterlijke transcriptie van gesprekken met kinderen en analyseert de taal als ondersteuning voor de professional in de praktijk.
Dit onderzoeksproject verwerft inzichten over de impact van teamteaching op leerlingen en leerkrachten waarbij we verder gaan dan percepties. Aansluitend ontwikkelen we verschillende valorisatieproducten zoals een lerend netwerk, een kennisplatform, een professionaliseringstraject en een white paper.
Het project ‘Onwijs Onderwijs’ verzoent inclusie en kwalitatief onderwijs in basisscholen. Maar welke impact heeft dit project? Kunnen leerlingen er voluit inclusief leren? Voelen hun leerkrachten zich bekwamer? Dat zoeken we uit in dit impactonderzoek.
Scaffold staat voor ondersteunen en dit project wil op basis van wetenschappelijk onderzoek een state of the art e-portfolio ontwerpen dat studenten in de gezondheidszorg maximaal ondersteunt in hun competentiegroei.
Dit internationaal project gaat over impliciete en cognitieve vooroordelen (cognitive biases). Voor de bewustwording hiervan ontwikkelen we DBias-strategieën en direct inzetbaar materiaal voor onderwijs en daarbuiten.
Kleine Kinderen Grote Kansen is een Vlaanderenbreed netwerk van alle lerarenopleidingen kleuter- en lager onderwijs. Onze doelstelling? Samen naar meer sociale gelijkheid.