Gezondheid en Zorg

Artevelde Academy

Bij Artevelde Academy volg je als zorgprofessional bijkomende opleidingen die je in de dagelijkse praktijk sterker maken. Waarom geen bijscholing of vorming in verpleegkunde, vroedkunde, logopedie of podologie bij ons volgen? Onze experten en onderzoekers zijn verder ook beschikbaar om samen met jouw organisatie op zoek te gaan naar antwoorden op actuele uitdagingen in de zorgsector. Samen maken we het verschil en zijn we klaar voor de toekomst. Artevelde Academy Gezondheid en Zorg biedt opleidingen en vormingen aan om elke zorgprofessional sterker en weerbaarder te maken. Ons aanbod is praktijkgericht en direct toepasbaar.

Gezondheid en Zorg - Artevelde Academy

Levenslang leren

Na je graduaat, bachelor of master kan je een postgraduaat volgen om je kennis en vaardigheden uit te breiden. Na de opleiding ontvang je een getuigschrift of attest.

Artevelde Academy organiseert heel wat boeiende bijscholingen en studiedagen voor individuen, teams en organisaties. Dat kan gaan van korte inspirerende sessies tot meerdaagse trainingen.

Wil je een (tweede) diploma behalen? Of heb je een graduaat en wil je een bachelor in hetzelfde domein behalen? Bij Arteveldehogeschool vind je vast een traject dat bij jou en je levenssituatie past.

Download onze brochures

Een overzicht van onze meest recente bijscholingen en studiedagen vind je ook in onze brochures per domein.
Download ze en verspreid ze binnen jouw organisatie.

Liever enkele gedrukte exemplaren?
Mail naar arteveldeacademy.gezondheidenzorg@arteveldehs.be

Vorming op maat en in-company trainingen

zorgverbreding-en-remedierend-leren-arteveldehogeschool

Naast het open aanbod aan langlopende opleidingen en kortlopende bijscholingen, kan je bij Artevelde Academy ook terecht voor vorming op maat. Van jezelf én van je bedrijf of organisatie.

• Betekenisvolle activiteitenmethode (BAM)
  • BROOZ: inleefspel maatschappelijke kwetsbare kwetsbaarheid in de perinatale periode (Vroedkunde)
  • Clinical Leadership
  • Creatief denken, creatieve- en ondernemende vaardigheden bij een veranderingsproces (Ergotherapie)
  • Diabetes en mondhygiëne
  • EHBO
  • Geestelijke gezondheidszorg
  • Gehoorstoornissen
  • Gezond en actief ouder worden
  • Gezondheidspromotie in de preconceptionele, pre-, peri- en postnatale periode (Vroedkunde)
  • Herstelondersteunende zorg
  • Interprofessionele communicatie

Onderzoek en expertise

Onderzoek op maat

Om te kunnen anticiperen op de uitdagingen in de zorgsector, zetten we in op acht actuele domeinen. We luisteren naar jouw concrete vraag en gaan aan de slag: van onderzoek over ontwikkeling tot implementatie. Samen of in opdracht van. Alles met het oog op een evidence based en impactvolle meerwaarde voor zowel zorgverlener als zorgbehoevende.

Expertisecentra

Onze experten vanuit Gezondheid en Zorg bundelen de krachten in verschillende expertisecentra: logopedie, ergotherapie en gehoor en geluid.

Audiologie

Foot Health Lab

Onderzoek en behandeling van klachten van de onderste ledematen, zowel voor individuele patiënten als voor grotere groepen.

Simulatieonderwijs

SIM@rt is een expertisecentrum voor simulatieonderwijs aan Arteveldehogeschool binnen het domein Gezondheid en Zorg.

ACTIEF@thuis

ACTIEF@thuis is een functioneel beweegprogramma voor (kwetsbare) ouderen in hun eigen leefomgeving. Het richt zich tot de doelgroep van kwetsbare 70-plussers die nog zelfstandig wonen (thuis, serviceflat, assistentiewoning, ...).

Samenwerken met onze studenten?

Studenten inschakelen kan voor projecten, maar vast en zeker ook voor stages. De stage is niet alleen een ideale springplank naar een eerste werkervaring, maar voor bedrijven en organisaties vaak ook een bron voor het vinden van goede, nieuwe werknemers. Interesse om een student van ons (tijdelijk) aan boord te nemen? Contacteer ons dan gerust en vertel ons welk profiel je zoekt.

Een greep uit de mogelijkheden

• Projecten met studenten over het adviseren en trainen in logopedische en audiologische context
  • Bachelorproef Ergotherapie (in groep) op basis van onderwerp uit het werkveld
  • Bachelorproef Verpleegkunde (in groep) op basis van een onderwerp uit het werkveld
  • Verpleegkunde: creatieve, ondernemende en innoverende verpleegkundige: studenten uit het eerste jaar doorlopen een creatief proces met een probleem die door iemand uit het werkveld werd ingediend. Die persoon is dan de probleemeigenaar. Er worden oplossingen bedacht voor de probleemeigenaar
  • Verpleegkunde: speurende, onderzoekende en digitale VPK (3e jaar): studenten voeren een literatuurstudie uit (in groep) over een eigen gekozen probleem of probleem dat ingediend wordt door een externe of onderzoeker
  • Verpleegkunde: project door studenten rond preventie en gezondheidsbevordering (vb. op het werk)

Lies Henderickx

Hoofd Levenslang Leren - Gezondheid en Zorg

Volg Artevelde Academy Gezondheid en Zorg

Wil je op de hoogte blijven van ons aanbod voor zorgprofessionals?

Schrijf je in op onze nieuwsbrief of volg onze LinkedInpagina.

Wil je kennis maken met Artevelde Academy?

Het aanbod van Artevelde Academy verruimt jouw kennis en versterkt je in je huidige beroepspraktijk. Kies je voor een bijscholing, tweede bachelordiploma of postgraduaat? Blijf op de hoogte van onze infomomenten en andere activiteiten die je helpen bij het kiezen van jouw toekomstige opleiding.

Wil je graag in contact blijven met onze hogeschool?

Via onderzoeksprojecten, stages, bachelorproeven en andere samenwerkingen zorgen we voor een duurzame en nauwe relatie met het werkveld. Wil je graag dat we jou ook op de hoogte houden van onze werking en initiatieven?