Hoe kunnen we de motorische competentie en risicocompetentie van peuters ondersteunen? We brengen eerst hun actuele ontwikkeling in kaart. Dan cocreëren we samen met het werkveld en beleid initiatieven om peuters in de kinderopvang en thuis te ondersteunen.
Dit project is één van de 5 geselecteerde projecten van de Vlaamse projectoproep ‘Samen de ruimte verbeelden’ van het Departement Omgeving met als doel Vlaamse burgers te sensibiliseren over en hen te betrekken bij ruimtelijke uitdagingen in Vlaanderen.
STEMbasisNET fungeerde als een Community of Practice & Development (CoP&D) om STEM op een duurzame en doordachte manier te integreren in het onderwijsverhaal.
In het onderzoeksproject Family Solidarity 2.0 ontwikkelt Arteveldehogeschool richtlijnen om als organisatie een meer inclusief gezinsbeleid te hanteren.
Met Waddist Local ontwikkelen we een aanpak op maat van organisaties en lokale besturen waarbij lokale besturen antwoorden op maat van hun gemeente of stad krijgen. We bereiden daarnaast de internationale uitrol van Waddist en Teacher Tapp voor.
70 organisaties en lokale besturen ontvingen de afgelopen 2 jaar een subsidie van het Departement Cultuur, Jeugd en Media om hun jeugdinfrastructuur kwaliteitsvol te ontwikkelen volgens principes rond duurzaamheid, participatie, samenwerking, enz... Het team van Vrijplaats onderzoekt de aanpak en begeleidt deze organisaties in de ontwikkeling van hun projecten.